Interessant hoe dat werkt. Het is tijd voor een (nieuwe) website, dus bel of mail je een webdesigner. De logische stap, zou je zeggen. Mooie ontwerpen passeren de revue en zo kies je met zorg iets passends in de juiste huisstijl. So far so good.

Als het ontwerp klaar is en de frames zijn gebouwd, kan de nieuwe website worden gevuld met ‘content’. En daar ben jij aan de beurt. Wat wil je de bezoeker eigenlijk vertellen? Hoe spreek je hem of haar aan? Welk fotomateriaal past erbij? Het moet natuurlijk ook allemaal passen in de kaders die zijn ontworpen. Opvallend vaak gaat op dat moment de vaart uit het project ‘website’. Ik durf niet te gokken hoeveel websites er ergens offline geparkeerd staan in afwachting van content. Zonde!

Je kunt er ook voor kiezen eerst je content te schrijven. Al schrijvend komen daar beelden bij, waarvoor je een plan maakt en een fotograaf of illustrator inschakelt. Is de tekst compleet en afgewogen en zijn de bijbehorende beelden duidelijk? Dan heb je een pakket waarmee de ontwerper zich kan inleven: de basis voor het ontwerp.

Natuurlijk moeten ook dan wel teksten of fragmenten worden benadrukt of verplaatst. Dat is een kwestie van schaven, maar het geheel wordt snel duidelijk. Een extra creatieve ontwerper gaat zelfs aan de slag met de koppen uit de tekst. Er wordt zo gestaag gebouwd aan een kloppend geheel, dat spoedig online kan.

Ach, denk er eens over na. Misschien is dit slechts de logica van een tekstschrijver. Wat denk jij?

Vorige artikel
Volgende artikel

Uitgaande van het principe 'ieder z'n kwaliteiten', neemt Pakt het schrijven graag van je over. Lees eens verder op deze website, misschien kan ik (in de toekomst) iets voor jouw bedrijf betekenen?

lees meer..

Groet!

handtekening_miep.jpg